Egy svéd vizsgálat szerint a napi rendszerességgel legalább 4 dl tej fogyasztása megnövelheti a Parkinson-kór kialakulási esélyét. Az Uppsalai Egyetem munkatársai a 2019. évi ADPD konferencián mutatták be eredményeiket. Közel 89000 ember étkezési szokásait elemezve igazolták, hogy napi 4dl tej megivása közel 30%-kal növeli meg a Parkinson-kór előfordulási esélyét. Ezzel szemben a tejtermékek, úgymint joghurtok és sajtok, rendszeres használata nem párosul ilyen kockázattal.
You may also like
A nyugati kultúrák felnőtt lakosságának akár 5-10%-a rendszeresen használ valamilyen típusú altatót. Számos epidemológiai tanulmány arra utalt, hogy a rendszeres altatóhasználat […]
Világszerte több millió ember életét keseríti meg a remegés. A betegek egy részénél a megfelelő gyógyszeres kezeléssel vagy mély agyi stimulációval a […]
Több mint 200 éve írta le James Parkinson a róla elnevezett betegség főbb tüneteit. Az eltelt két évszázad alatt a betegség tüneti […]
Multiszisztémás atrófia (MSA) kezelésére irányuló vizsgálatok A multiszisztémás atrófia (MSA) főként fiatalabb korosztályt érintő, gyors lefolyású, gyógyíthatatlan megbetegedés. A betegség tünetei […]

